Vicente Costalago

Hispanian autore
(Redirectet de Chabi)
Vicente Costalago
Land Hispania
Occupation Traductor, autor, bibliografiste,
reserchator, interlinguiste,
elefeniste, occidentaliste,
wikipediste
Interesses Planlingues, historie, litteratura, religion
Lingues in queles ha scrit Elefen, interlingua, interlingue
Lingues creat Reformad Novial, De-reforma Novial,
Novlingue, Subuqtivad,
Monkel, Monlaq
Influenties Boaventura de Sousa Santos,
Harold Bloom, Oswald Splenger,
Teorie de Sapir-Whorf, Itamar Even-Zohar
Conceptes Epistemicide, Canon occidental,
Polisistema, Li decadentie de Occidente
Ovres principal 1. La xerca per Pahoa
2. Li sercha in li castelle Dewahl
e altri racontas

3. Antologie hispan
4. Fabules, racontas e mites
5. Li tresor de Fluvglant
6. La marcia nonconoseda
7. Pensa
8. Juliade
9. Antolojia espaniol
10. Antologie de poesie europan
11. Mikri Antologie
12. Subuqti
13. Verses escapat de mi mente
14. Denova en la marcia
15. Anidros
16. Poemas
17. La Club de la Marcia en peril
18. Li Crímines de Cnocorran
19. La trezoro de Erokeriherria
20. Yo have ancor alquó a dir
21. Exea!
22. Pensas rimada
23. Kilglan
24. Nov Vive
25. Un contia de libria
26. Rancur
27. Heroicitás
Libres de textu 1. Leteratur romanica e lingua franca nova
2. Istoria de Europa
3. Cultur clasica
4. Litteratura romanic e interlingua
5. Historia de Europa
6. Concise description del lingua valencian
7. Historie
8. Cultura classic
9. Geografie
10. Mathematica
11. Histori
12. Brevi historia de plu internatio auxi-lingua

Vicente Costalago es un filologo, scritor, poeta, traductor, reserchator, elefeniste e occidentaliste. Il nascet in Hispania e studiat lingues modern in li Universitá Autonom de Madrid, e Traduction e Interpretation in li Universitá de Manchester. Il ha scrit e publicat textus in divers lingues artificial, precipue in interlingue e lingua franca nova.

Wikipedia modificar

Il comensat editer Wikipedia in julí 2006, in li version in hispan. Il anc auxiliat in li versiones in esperanto, asturian, gallecian, catalan, extemaduran e occitan. Anc, li version in creol jamaican esset creat pro su auxilie (il havet li idé de haver un Wikipedia in ti-ci lingue e il anc adjunctet images e categories e consiliat li editores principal). Il collaborat con li Nashanal Kriol Kongsl per developar un version in creol belizean[1], e con altri wikipedistes il creat li Wikipedia in creol guyanan francesi. Administrator del Wikipedias in creol jamaican, interlingue e judeo-hispan, in ti-ci ultim il creat articules pri li lingue, su litteratura, dialectes, gramatica e un bibliografie.

Il anc auxiliat in altri versiones: in ligurian, in oromo, in xitsonga, in luganda, in hawaian, in tahitian, in bislama, in hakka, in novial adjuntent images, avises e categories. Il anc creat articules in ido e in interlingua.

Il comensat laborar in li Wikipedia in Interlingue li 21 julí 2020 e li 11 august li Wikipedia atinget 5000 articules.

Quelc articules que il ha creat in differentes Wikipedias es:

Planlingues modificar

Resuma modificar

Li unesim planlingue quel il conosset esset esperanto, quande il leet un old libre quel il trovat in li dom de su ava. Il obliviat it til alcun annus plu tard, quande il descovrit que it existet un Wikipedia in ti-ci lingue. Il comensat aprender it, ma il devenit plu interesat per ido, e il cambiat a ti-ci lingue. Pos pluri annus, in li quales il dubitat inter ido e interlingua, il changeat a interlingua ma bentost il trovat lingua franca nova. Il abandonat omni projectes por laborar con ti lingue, ma pos alcun témpor il videt que li lingue ne servit por esser usat in scientie e, pro to, il changeat a interlingue in 2020 pos un breve témpor in interlingua.

Historie modificar

Il assistet in li Wikipedia in ido inter li 5 februar de 2001 e li 8 februar 2011. Anc in li Wiktionary in ti-ci lingue.

Il esset li ideator e li comensator del Wikipedia in lingua franca nova, u il creat mult articules. Il esset membre del Asosia per Lingua Franca Nova del 31 de julí 2019 til li 11 julí 2020.

Il creat mult ovres in lingua franca nova, principalmen traductiones de ovres litterari e del Bible, e il creat mult libres de textu e per infantes.

Il anc assistet in li amelioration del sintaxe del lingue, creat terminologie, principalmen de teologie, religion, matematica e scienties natural, e comensat li creation de proverbies. Il auxiliat en li creation del gramatica de lingua franca nova en hispanesi e del dictionarium lingua franca nova-hispanesi.

In may 2020, il publicat li unesim novelle scrit in li lingue, nominat La xerca per Pahoa.

Il abandonat lingua franca nova in julí 2020 e devenit membre del Interlingue-Union li 16 de septembre 2020. In septembre 2020 il reunit un liste con omni textu literari publicat in Occidental, post reserchar en li Archive del CDELI, en La-Chaux-de-Fonds (Svissia). Il anc preparat li textu "Litteratura in Occidental". Mersí a su reserchas, mult libres in Occidental esset redecovrit. Claude Gacond, creator de CDELI, demandat le li creation de un nov colection con su iniciales (Li VC) con omni libre in lingues artificial mancant in li archive. In septembre 2023, li colection atinget 161 libres.

Il decovrit pandunia in octobre 2020 e il creat un wiki in ti-ci lingue ma alcun dies post il decovrit mundeze, lassat pandunia e comensat colaborar con li autor del ultim in li developation del vocabularium.

In octobre e novembre de 2020, il creat un lingue e in may de 2021, il creat altri.

Il comensat un conte de Instagram li 18 may 2021 por divulgar li archives del CDELI in internet.

 
Il creat li Novlingue in 2021.

Il publicat La xerca per Pahoa en paper li 18 may 2021[2].

Li publicat un grammatica de un lingue creat de le, li Novial Reformad, li 4 julí 2021[3].

In juní 2021 il publicat Li sercha in li castelle Dewahl e altri racontas[4] e, in august 2021, un Antologie hispan[5].

In septembre 2021, il atinget que Occidental esset adjuntet al lingues a queles on posse traducter cansones in lyricstranslate.com[6] e il comensat traducter ta[7]. Li 25 septembre 2021 un colection del CDELI esset comensat con su initiales "Li VC" (Lingua International Vicente Costalago). Il anc reformat li lingue que il hat creat, li Reformad Novial, creante li Novlingue[8] e publicant su manuale li 17 octobre 2021.

In novembre 2021 il auxiliat in li Wiki in Solresol coordinant li traduction del articul pri Italia[9].

Il publicat Fabules, racontas e mites[10] li 20 decembre 2021 e Li tresor de Fluvglant li 22 februar 2022[11]. Il publicat La marcia nonconoseda, li duesim ovre original in Lingua Franca Nova, in februar 2022[12].

In 2022, il comensat reserchar pri li different occidentalistes e li ovres ínlitterari scrit de les. To resultat in li creation de mult articules nov in li Wikipedia in Interlingue.

Il creat li wiki in Mini, con li autore del lingue, e anc publicat un libre in it, nominat Pensa.

In marte 2022 il publicat li libre Juliade, un raconta original in Interlingua; sequet in april de Antolojia espaniol, un collection de textus traductet ex li litteratura hispan a lingua franca nova. Poy, in juní 2022, il publicat Antologie de poesie europan, con poesies traductet a Interlingue.

 
Flagga de Jitasama, creat de il.

Li 22 de juní 2022 il comensat crear un lingue, quel il nominat Monlang ma quel vell esser publicat li 3 de august 2022 quam Monkel.

Li 23 de juní 2022 il publicat un antologie de poemas in novial, nominat Mikri Antologie[13] e in, august 2022, il publicat Subuqti, un raconta original in Interlingue. In octobre 2022, il publicat li poemarie Verses escapat de mi mente, con poemes original in interlingue[14].

Poy, il publicat li lingue Reformat Novial, un modification de su projecte anteyan con influenties, li Reformad Novial.

Il anc publicat Denova en la marcia[15][16], un duesim volume quel seque su anterior raconta original in elefen.

Pos to, il publicat Anidros in Interlingue e Poemas in Interlingua in decembre 2022. Ambi es libres original. Li unesim es li raconta de un insul circumat de nebul con un secrete.

Il coordinat li traduction del gramatica de lingua franca nova al sambahsa in li estate de 2023[17].

Inter august e novembre 2023, il auxiliat in li developation del grammatica de Jitasama, un worldlang[18] e il creat un wiki por li lingue[19]. Il creat li flagga del lingue.

In marte 2024 il publicat un libre de racontas original in Interlingue: Heroicitás[20]

Lingues modificar

Li 9 de januar 2024 esset interviewat pro su articul ext:Coltura d'Estremaúra in li Wikipedia in extremaduran[21]. Il ha publicat divers textus traductet al baleari in li wiki Baleateca[22], creat de il e in su blog Prexins[23] ("penses" en aragonesi), principalmen racontas de Edgar Allan Poe e textus traductet del Biblie (omnes revisat de Mikèl Garau).

Ovres modificar

Vicente Costalago ha publicat ovres in li interrete e in papere. Su unesim ovre publicat in papere esset La xerca per Pahoa, in Lingua Franca Nova. Ti-ci novelle narra li viage quel Joan fa per trovar li espade Pahoa, un espade con possenties magic que solmen li heredator ver del reyatu Lincuo posse usar. It esset li unesim raconta original publicat in Elefen. On trova influenties del poesia Namárië e del comensa del Poesie de Mi Cid in li poesie con quel comensa li capitul tri del ovre. It anc have referenties al mitologie classic con li ul, un simbol del diva grec Atina.

Poy, li sequent libre publicat in papere ja esset in Occidental. In ti-ci casu, it esset anc un textu original, Li sercha in li castelle Dewahl e altri racontas. In li duesim raconta del libre, Li Confession, it hay un clar influentie de Li cordie delator, de Edgar Allan Poe.

Poy il publicat Antologie hispan, un recopilation de recerptes del textus principal del litteratura hispan de su comense til hodie. A ti-ci li sequet altri traduction, Fabules, racontas e mites e Li tresor de Fluvglant, un ovre original. Il anc publicat La marcia nonconoseda, li duesim raconta original publicat in Lingua Franca Nova. Su unesim libre publicat in interlingua esset Juliade, que vell apparir in marto 2022. Poy, il publicat Antolojia espaniol, in lingua franca nova[24] e Antologie de poesie europan in Occidental. Li sequent libre que il publicat esset Mikri Antologie, scrit in Novial.

In august 2022, il publicat Subuqti, un raconta original in Interlingue e, in octobre 2022, il publicat li poemarie Verses escapat de mi mente, con poemes original in interlingue[14]. Il anc publicat in ti-ci mensu Denova en la marcia[15] in lingua franca nova. Pos to, il publicat Anidros in Occidental e Poemas in Interlingua in decembre 2022. In decembre 2022 il publicat li triesim parte del serie "La Club de la Marcia", titulat La Club de la Marcia en peril e su unesim libre in Esperanto, La trezoro de Erokeriherria. In 2023 il publicat li poemarium in Occidental Yo have ancor alquó a dir[25] e, in may, altri poemarium original in Interlingue, con li titul Exea![26]. Il anc publicat altri poemarium in Lingua Franca Nova nominat Pensas rimada li 13 may 2023[27]. Li 16 julí 2023 publicat Kilglan, altri libre original in Interlingua[28]. Il publicat li poemarium original in interlingue Nov Vive in august 2023[29] In octobre 2023, il publicat Rancur, un raconta original en lingua franca nova[30]. In novembre 2023, il publicat li libre de textu in Glosa Brevi historia de plu internatio auxi-lingua[31].

Bibliografia modificar

 
 
 
 
 
 
 

In lingua franca nova modificar

  • Libres
  • Libres de textu:
    • Leteratur romanica e lingua franca nova[36].
    • Istoria de Europa [37].
    • Cultur clasica [38].
  • Libres per ínfantes:
    • Desinias per colori[39].
    • La crea de la mundo[40].
    • Nos conose la mundo: Espania[41].
    • Naras per enfantes, traductet con Jean-Claude Caraco[42].
    • Ci es ci?[43].
    • On conose la animales[44].
  • Essayes
    • Siensa en lingua franca nova[45].
  • Altri
    • La libros de la Biblia[46]
    • Disionario de mitolojia clasica[47].
    • Collaboration in li creation del dictionarium lingua franca nova-hispan
    • Traductet li grammatica de lingua franca nova a hispanesi.
    • Disionario lingua franca nova - balear
    • Adio[48], un elegie dedicat a George C. Boeree
  • Traductiones

In interlingua modificar

In interlingue modificar

In esperanto modificar

  • (2022) La trezoro de Erokeriherria, publicat li 27 decembre 2022[65]

In mini modificar

  • (2022) Pensa, publicat li 21 februar 2022 in Lulu.com. It es li unesim ovre original publicat in ti-ci lingue.

In mundeze modificar

  • Libres
    • (2020) latina peleye en mundeze, unesim libre in mundeze[66]
    • (2021) kitceyara partey o mundeze, con Djuna de Lannoy[67]
    • (2021) filma tsitseye, con Djuna de Lannoy[68]
  • Altri

In novial modificar

  • Mikri Antologie, publicat li 23 juní 2022[13].

In glosa modificar

  • (2022) Histori, publicat li 9 decembre 2022[70][71]
  • (2023) Si, de Rudyard Kipling[72]
  • (2023) Plu buno homo plu leuko elefa, de Ernest Hemingway[73]
  • (2023) Brevi historia de plu internatio auxi-lingua[31][74]
  • (2023) Mi promise a tu, mi landa[75]
  • (2023) Mi pa cerka u simpli bio[76]

In baleari modificar

Totvez il ne parla baleari, il ha coordinat li traduction del libre Històris de la Bibblia. In ti-ci lingue il es li creator del Wiki en llengo baléà[77] e de un repositorium de textus, li Baleateca[78].

  • (2022) Es cò acuadó[79], con Mikèl Garau.
  • (2022) Es retrato oual[80], con Mikèl Garau.
  • (2022) Es móx negre[81], con Mikèl Garau.
  • (2022) Manuscrit trobad dins una botélla[82], con Mikèl Garau.
  • (2022) S'esfinge, [83], con Mikèl Garau.
  • (2022) Berenice, [84], con Mikèl Garau.

Altri modificar

Bibliografies modificar

Ligationes extern modificar

Referenties modificar

  1. Weh Wi Ga Fi Seh: Kriol Wiki
  2. La xerca per Pahoa
  3. Reformed Novial
  4. 4.0 4.1 Li sercha in li castelle Dewahl e altri racontas
  5. 5.0 5.1 Antologie hispan
  6. Interlingue-Occidental
  7. Chabi
  8. Novlingue
  9. Fareedolaafado
  10. 10.0 10.1 Fabules, racontas e mites
  11. 11.0 11.1 Li tresor de Fluvglant
  12. 12.0 12.1 La marcia nonconoseda
  13. 13.0 13.1 Mikri Antologie
  14. 14.0 14.1 Verses escapat de mi mente
  15. 15.0 15.1 15.2 Denova en la marcia, publicat li 25 octobre 2022
  16. Denova en la marcia
  17. Grammatic
  18. Jitasama grammar
  19. 19.0 19.1 Jitasama Wiki
  20. 20.0 20.1 Heroicitás
  21. La Corrobra (9/1/2024)
  22. Baleateca
  23. Prexins: Baléà
  24. 24.0 24.1 Antolojia espaniol
  25. 25.0 25.1 Yo have ancor alquó a dir
  26. 26.0 26.1 Exea!
  27. 27.0 27.1 Pensas rimada
  28. 28.0 28.1 Kilglan
  29. 29.0 29.1 Nov Vive
  30. 30.0 30.1 Rancur
  31. 31.0 31.1 Brevi historia de plu internatio auxi-lingua
  32. La xerca per Pahoa
  33. La marcia nonconoseda, publicat li 19 februar 2022
  34. La Club de la Marcia en peril, publicat li 27 decembre 2022
  35. Un contia de libria
  36. Leteratur romanica e elefen
  37. Istoria de Europa
  38. Cultur clasica
  39. Desinias per colori
  40. La crea de la mundo
  41. Nos conose la mundo: Espania
  42. Naras per enfantes
  43. Ci es ci?
  44. On conose la animales
  45. Siensa en lingua franca nova
  46. La libros de la Biblia
  47. Disionario de mitolojia clasica
  48. Adio
  49. Jenese
  50. Salmo 1
  51. Epistola du de San Joan
  52. Evanjelio de San Marco
  53. Evanjelio de San Mateo
  54. La nobil injeniosa Don Quijote de La Mancha
  55. Juliade
  56. Poemas
  57. Antologie de poesie europan
  58. Subuqti
  59. Verses escapat de mi mente
  60. Anidros
  61. Li Crímines de Cnocorran
  62. Cosmoglotta 329
  63. Cosmoglotta 330
  64. Cosmoglotta 331
  65. La trezoro de Erikoriherria
  66. latina peleye
  67. 4 april 2021
  68. 11 novembre 2021
  69. Traductor Esperanto-Mundeze
  70. Histori
  71. Histori
  72. Si
  73. Plu buno homo plu leuko elefa
  74. Brevi historia de plu internatio auxi-lingua in Lulu
  75. Mi promise a tu, mi landa
  76. Mi pa cerka u simpli bio
  77. El balear
  78. Baleateca
  79. Es cò acuadó
  80. Es retrato oual
  81. Es móx negre
  82. Manuscrit trobat dins una botélla
  83. S'esfinge
  84. Berenice
  85. Li projecte es parat desde li 7 april 2021.
  86. Bileez Kriol Wiki…Chek Owt Tudeh!
  87. Inviat li 21 may 2020
  88. Finit li 5 marto 2021
  89. Publicat li 11 marte 2021 en LanguiJumieka
  90. Creat li 25 may 2021
  91. 20 april 2021
  92. Creat li 23 may 2021
  93. Creat li 17 julí 2021
  94. Creat li 20 octobre 2021
  95. Unesim articul de marte 2022.
  96. Creat li 21 juní 2022
  97. Creat li 13 april 2023
  98. Creat li 25 may 2023
  99. Creat li 30 julí 2023
  100. Creat li 11 decembre 2023
  101. Creat li 18 januar 2024
  102. Creat li 25 februar 2024